amandavarupptaget

Alla inlägg under december 2011

Av amaandaaeriksson - 24 december 2011 20:50

sitter här och har ont i halsen och är sukt hes. men imrn åker jag till kristoffer i bäckmark så att han ska få pyssla om mig hehe! är i alla fall nöjd med den här julen, blev bättre än förväntat! och när jag kommer till boden blir det nog att åka och shoppa. så jävla sköönt! var grymt länge sen jag faktiskt hade pengar så att jag kunde åka och shoppa ordentligt. jag har i alla fall fått lite kläder, en tröja med en uggla på (en till i samlingen hihi!), svart pippitröja, jeans, underkläder och sovkläder, smycken, datorväska, pennor + block, pengar och annat kul! bilder kommer väl upp när jag kommer hem, om jag kommer ihåg haha. snart blir det nog faktiskt att börja tvätta bort sminket och ta på pyjamas, mysa ner med en film på datorn och trycka halstabletter och inbilla mig att det fungerar haha. men jag gillar julen, för det är ändå ingen som förväntar sig att jag ska vara vaken länge, för alla är redan trötta, eller så är det bara jag som går och lägger mig först och tror att alla andra gör det också haha? aja, låt mig tro det i så fall för det är så skönt! men hoppas alla haft en god jul och att ni fått mycket och fina pressenter hihi :)


tråkigt inlägg utan bilder, i know.. så är det när man inte har internet på sin egen dator:)

Av amaandaaeriksson - 23 december 2011 17:18

sitter i mitt rum, ska börja packa och så. har köpt en jul-outfit idag.. haha eller snarare en tröja, och en ''tubtopp'' eller vad man ska kalla det? sen har jag tänkt ha svarta jeans till och ett snyggt halsband! fast känns inte som att det är jul imrn? och det kändes bara fel att kristoffer åkte till bäckmark idag? utan mig på ettjullov när jag egentligen int ehar något annat för mig? (förutom jul i hakkas då, fast poängen är ju att den inte existerar för mig ännu.)  känns bara konstigt. och jag ska vara helt ärlig, jag hatar dom där 2 sista timmarna innan ''jultomten'' kommer... dom är så långa för man går bara och väntar. ja, jag erkänner, jag väntar på julklapparna för det är ju helt enkelt de bästa med julen. sen är jag sjuk också, på jul, haha och ska sova borta, alltid lika jobbigt haha.. min dag har i alla fall bestått av att sova, gå på stan, och kolla fråga olle och sex and the city. och nu snart även packa! åker mot hakkas imrn på morgon eller efter lunch. men nu ska jag nog börja packa. god jul på er!

 

Av amaandaaeriksson - 19 december 2011 11:45

snart ska jag till tandläkaren, men först lunch och kanske se lite friends with benefits. när jag kommer hem ska jag nog rita, och kanske handla så att jag och mormor kan baka! har nyss sett film, och letat recept till bakningen. sen kanske jag ska slå in julklappar och födelsedagspresenter hihi! blev hemma idag,därför har jag så mycket tid! feber imorse och skulle ju till tandläkaren och hann jag knappt vara i skolan.. men nu ska jag sätta igång med mat och så!

Av amaandaaeriksson - 18 december 2011 10:33

är så jävla sugen på att shoppa! har velat göra det jätte länge men har ju inga pengar! men snart är det ju jul så efter det borde jag kunna shoppa massor! sen måste jag och köpa julklappar, så ska åka snart! och torsdag (när min lillasyster fyller år haha) ska jag till mormor och baka och göra matte med morfar. vet inte riktigt än vad jag ska baka, typ tryfflar och kola och sånt. sen så vill jag slå in julklappar också! så himla kul hihi! men nu ska jag göra mig i orning och åka! bye

 

Av amaandaaeriksson - 12 december 2011 14:15

gjorde en ny blogg, eftersom jag var så leds på den gamla. tycker egentligen inte om bloggplatsen, men den är så himla mycket enklare och friare,  och jag kände att det var det jag orkade. 

har i alla fall kommit hem tidigt idag! var hemma vid 12 ungefär.. skönt! så ska spendera tiden till att plugga och se film kanske. också måste jag fixa nå luciakläder haha! får bli ett vitt linne och svarta leggings + ljus och glitter haha! 

igår bakade vi kladd kaka, det blev grymt god! har ingen bild men ni kan få receptet i alla fall! sen åkte kristoffer och pappa någonstans och köpte en skoter åt mig.. hihi. och jag och mamma och natalie såg friends with benefits!<3 världens bästa film typ! ni som inte sett den än, måste se den!


ugnen på 200 g i ca 17 min, eller tills den fått en fin yta men är kladdig innuti!

2 ägg

1 1/2 dl socker

1dl mjöl

1 1/2 tsk vaniljsocker 

1/2 tsk bakpulver

4 msk kakao

ca 1-2 dl marshmallow fluff (går att köpa i matbutik eller att göra själv)

50-75 g mörk choklad






nu har kristoffer kommit och jag ska plugga och se film!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards