amandavarupptaget

Alla inlägg under januari 2012

Av amaandaaeriksson - 31 januari 2012 19:42

har bakat cupcakes! och är nu snart på väg mot kristoffer med nårga av dom och ska sova där.

jag och madde har nog hittat en riktig lokal till projektet vårat! kommer bli skit bra sen haha hoppas vi på! ochimrn blir det att stanna efter skolan och räka matte. en snabb uppdate bara, men bättre än ingenting kanske haha? 

här får ni receptet! (har inte smakat dom än så kan dock inte säga om dom är goda eller inte!)


muffinsen:

150 g rumsvarmt smör

1 & 3/4 strösocker

3 dl extra fint vetemjöl

3 ägg

1 tsk vaniljsocker

gör så här.. väldigt enkelt faktiskt, finns liksom inte något speciellt att ''följa'', 

man ska bara blanda ihop sen vispa med elvisp ett tag. samma med smörkrämen.


smörkrämen:

150 g rumsvarmt smör

4 dl florsocker

1 tsk vaniljextrakt (jag bytte mot vaniljsocker)

2tsk hett vatten


ugnen ska vara på 175 grader och de ska vara i ca 20 min. räcker till ca 12st.

väldigt viktigt att smöret är rumsvarmt, annar blir det så svårt att blanda i smeten och smörkrämen. sen blir smörkrämen så svår att ''spritsa ut'' eller vad man säger.       

är typ lite avundsjuk på att min lillasyster än bättre än mig på att dekorera, hon har gjort den längst ner!

Av amaandaaeriksson - 30 januari 2012 21:00

                 

Av amaandaaeriksson - 30 januari 2012 17:25

rubriken säger väl det mesta. de närmsta 1-2 timmarna ska jag försöka jobba så mycket med det som möjligt. sen hader jag tänkt att jag får hitta på vad jag vill. kanske fixa en header till nya designen, och byta till blogg.se. för känner att nu har jag fått nog av bloggplatsen. men gud så intressant va?:) nej, men jobba matte nu! kommer nog bli att byta i veckan, så tidigt som möjligt.

   

försov mig i morse, vaknade 6.45 och bussen gick från stan 7.00 var bara att hoppa upp och mamma fick skjuta mig till bussen haha. därför ser ajg ut som jag gör idag haha:)

     

Av amaandaaeriksson - 29 januari 2012 10:31

 

  

det jag bakade i fredags, vart inte så bra haha. men man kan ju inte alltid lyckas.

                 

fick en cupcake bok av mormor igår! sen köpte jag ett till block att rita i + någa nya pennor. det blocket jag köpte på lovet tog ju slut typ efter en vecka haha.. men nu är det dags att plugga. sen blir det nog att laga mat och baka. och så kommer ju kristoffer hem. sååå jävla skönt.

Av amaandaaeriksson - 27 januari 2012 17:14


     

har precis ätit och ska nog sätta igång att baka nu. blir att göra cup cakes! kommer nog bli klar precis i tid till the voice! sen ska jag fota lite och fortsätta med bloggdesignen..  vad gör ni ikväll då? kanske gör något lite roligare än mig kanske haha? har köpt två ''tubtoppar'' ? eller vad man nu ska säga. en svart och en blå. mest bara för att det är bra att ha. imrn blir det att åka och fika på stan, och plugga matte med madde. har prov på måndag ju.. så måste bli klar! blir nog att gå till morfar och plugga en massa också! och eftersom kristoffer är i voulerim blir det nog inte så mycket annat än det. men nu måste jag nog sätta igång! puss hejs med er!

Av amaandaaeriksson - 26 januari 2012 22:11

har fått ont i halsen igen.. inte kul. men imrn är det fredag iaf! ska bli jävligt skönt med helg, även om min helg mest kommer bestå av plugg. men just nu ligger jag och kristoffer och se i am legend. har sett den föut, helt ok film. har egentligen ingenting att säga, så förlåt för ett väldigt meningslöst inlägg hehe!

 

Av amaandaaeriksson - 25 januari 2012 19:32

hejsans vejsan. har varit hemma idag, har mest ritat, sovit och så. har ont i halsen och hela kroppen sen typ inte sovit nå på natten. men imrn blir det skola! sen följde jag med mamma, mormor och natalie när dom skulle och handla. passade på att gå på stan lite och fick med mig ett par skor hem! får pengar på fredag igen!! ska bli sjukt sköönt! ligger och ser ''livet blir bättre''. efter det ska jag sova. är sjukt trött. men har tur som har sovmorgon imrn! sjukt skönt att sova uut! sitter även och kollar recept. så i hegen blir det nog att baka! såå gott hihi. sen ska nog jag och madde ta tag i projektet så att vi kan börja någon gång. jag hoppas också på att jag kankse ska få övningsköra lite. men nu ska ni få bild på mina nya skor. och kanske någon annan också. för nu ska jag se på programmet!

       

Av amaandaaeriksson - 23 januari 2012 21:20

har varit och övningskört en sväng idag, gick välding bra! sen har jag sett greys och myst lite. 

ska snart borsta tänderna och se tv. är sjukt trött och böjar 8.15 imrn så måste kliva upp vid 6... sen har vi teater på kvällen inför föräldrar hahaha. inte kuul. hinner inte hem innan teatern så det blir att jag, madde och mathilda stannar i luleå och äter på max hihi. kanske jobbar matte. har bytt nu så har matte i två veckor istället för svenska och engelska sen efter det blir det svenska istället. blev ett kort inlägg men nu ska jag göra mig klar för att sova. see ya!

         

Ovido - Quiz & Flashcards