amandavarupptaget

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

cup cakes!

Av amaandaaeriksson - 31 januari 2012 19:42

har bakat cupcakes! och är nu snart på väg mot kristoffer med nårga av dom och ska sova där.

jag och madde har nog hittat en riktig lokal till projektet vårat! kommer bli skit bra sen haha hoppas vi på! ochimrn blir det att stanna efter skolan och räka matte. en snabb uppdate bara, men bättre än ingenting kanske haha? 

här får ni receptet! (har inte smakat dom än så kan dock inte säga om dom är goda eller inte!)


muffinsen:

150 g rumsvarmt smör

1 & 3/4 strösocker

3 dl extra fint vetemjöl

3 ägg

1 tsk vaniljsocker

gör så här.. väldigt enkelt faktiskt, finns liksom inte något speciellt att ''följa'', 

man ska bara blanda ihop sen vispa med elvisp ett tag. samma med smörkrämen.


smörkrämen:

150 g rumsvarmt smör

4 dl florsocker

1 tsk vaniljextrakt (jag bytte mot vaniljsocker)

2tsk hett vatten


ugnen ska vara på 175 grader och de ska vara i ca 20 min. räcker till ca 12st.

väldigt viktigt att smöret är rumsvarmt, annar blir det så svårt att blanda i smeten och smörkrämen. sen blir smörkrämen så svår att ''spritsa ut'' eller vad man säger.       

är typ lite avundsjuk på att min lillasyster än bättre än mig på att dekorera, hon har gjort den längst ner!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av amaandaaeriksson - 11 april 2012 19:26


    ny blogg på blogg.se! klicka på bilden eller här: http://amaandaaeeriksson.blogg.se   ...

Av amaandaaeriksson - 10 april 2012 22:53


har varit med min fina vän melinda ikväll <3  vi såg bland annat desperate housewifes, det får man ju liksom inte missa!  och imrn ska jag nog till luleå med mormor, natta och kanske mamma. sen tänkte jag jobba matte och försöka hinna baka någ...

Av amaandaaeriksson - 10 april 2012 16:50

        what dosen't kill you make's a fighter

Av amaandaaeriksson - 5 april 2012 16:38


åker snart mot bäckmark och ska fira påsk. blir nog att åka massa skoter osv! jaja, glad påsk!   ...

Av amaandaaeriksson - 4 april 2012 09:11

Ovido - Quiz & Flashcards